• MVO MVO
  • Social return Social return
  • Impact Impact
  • PSO30+ PSO30+
Tel. 035 - 7370265

RDW trouwe klant van het eerste uur

10 jaar deBesteEHBOdoos

Aflevering 3: RDW trouwe klant van het eerste uur

Dit jaar bestaat deBesteEHBOdoos 10 jaar. Dat betekent 10 jaar sociaal ondernemen, 10 jaar mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt aan het werk helpen en 10 jaar goede doelen steunen. Kortom: 10 jaar #goedvoorelkaar!

In deze serie vertellen we hoe deBesteEHBOdoos in 10 jaar tijd van een idealistische vereniging uitgroeide tot een economisch rendabele onderneming met een sociale missie en een loyale klantenkring.

Solide verstandhouding

Het lijkt misschien grootspraak als we schrijven dat deBesteEHBOdoos in 10 jaar tijd een loyale klantenkring heeft opgebouwd. Dat is het zeker niet. Het beste bewijs van die solide verstandhouding met bedrijven en instellingen is de RDW. De overheidsorganisatie geloofde meteen in ons concept. Dit jaar werd dat vertrouwen ultiem bevestigd met het gunnen van de aanbesteding voor BHV-middelen inclusief AED’s op alle 22 vestigingen van de RDW. Van de drie bedrijven die zich inschreven kwam ‘deBeste’ als winnaar uit de bus.

Duurzaam en sociaal ondernemen stimuleren

,,RDW wil bedrijven die sociaal en duurzaam werken stimuleren, “ legt kwaliteitsmedewerker/opleidingscoördinator BHV Alie Veen uit. ,,Maatschappelijk verantwoord ondernemen is een standaard inkoopvoorwaarde. Daarmee had deBesteEHBOdoos meteen een
flinke plus op de concurrentie. De prijs was uiteraard belangrijk. Maar vooral het sociale karakter van het bedrijf maakte het verschil. Dat was 15 jaar geleden al zo toen we op zoek waren naar een leverancier voor onze verbanddozen. En dat is nog steeds zo, nu we een grote opdracht voor AED’s
uit konden zetten. Het werk wordt uitgevoerd door mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Die maatschappelijke impact gaf en geeft voor ons de doorslag.”

Gewaardeerde klant van het eerste uur

Omgekeerd is de RDW voor deBesteEHBOdoos een bijzonder gewaardeerde klant van het eerste uur. We verzorgen al sinds jaar en dag de aanschaf en controle van verbanddozen op alle RDW-kantoren en 22 keuringsstations. Alie Veen prijst de samenwerking en de goede contacten: ,,De lijntjes zijn
kort waardoor we heel snel kunnen schakelen. Ik stuur een mailtje naar Martien en die regelt het gewoon allemaal. Het is heel persoonlijk en betrouwbaar als je zaken kunt doen met dezelfde persoon.”

Veilig en duurzaam concept

Over het concept van deBeste kan Alie Veen alleen maar lovend zijn. Als er controleurs op de stoep staan passeert bij haar een keur aan BHV-materialen de revue: ,,Grote en kleine verbanddozen, pleisterautomaten, oogdouches en blusdekens. Alles wordt keurig op tijd vervangen of aangevuld. Zo kunnen we op alle locaties veilig werken. Daar is iedereen bij gebaat.” Ook het modulesysteem voor de verbanddozen is wat haar betreft een schot in de roos: ,,Alleen de materialen die over de datum of onvolledig zijn bestellen we bij. We hoeven dus niet steeds opnieuw complete dozen aan te
schaffen. Dat is stukken duurzamer.”

Aanbesteding BHV-middelen inclusief AED’s

Met het winnen van de jongste aanbesteding voor AED’s haalde deBesteEHBOdoos een mooie opdracht binnen. Alie Veen: ,,Reken maar uit. We hebben 22 locaties en overal hangen één of meerdere AED’s. Op een gegeven moment bestaat het risico dat de defibrillatoren het niet meer doen. Vorig jaarzijn er al een aantal vervangen, de rest volgt dit jaar. Het ging daarbij in zijn totaliteit om een aanzienlijk bedrag waardoor we verplicht waren om dit aan te besteden.” Behalve het plaatsen van de AED’s zijn namelijk ook de benodigde controles in het contract opgenomen. Dat is immers HET concept van deBesteEHBOdoos: aanschaf èn onderhoud. (Hart)veiligheid is alleen gegarandeerd als de apparaten regelmatig een check-up krijgen.

RDW maakt sociale impact

Door de samenwerking met deBesteEHBOdoos maakt de RDW al 15 jaar indirect sociale impact. In de beginfase als één van de eerste grote opdrachtgevers van de Vereniging. De laatste 10 jaar als zeer gewaardeerde klant van de BV. Een transitie die overigens voor de dienstverlening nauwelijks verschil maakt, zo concludeert Alie Veen: ,,Het werk is altijd prima uitgevoerd. De contacten verlopen
nog steeds prettig. Het gaat er nu hooguit administratief wat professioneler aan toe.”

De zakelijke verbintenis is duidelijk gebaseerd op wederzijds respect. Dankzij klanten als de RDW kan
deBesteEHBOdoos – ook in deze economisch moeilijke tijden van corona – het hoofd boven water houden. Hierdoor kunnen we onze sociale missie blijven uitvoeren: werk creëren voor mensen met een kwetsbare positie op de arbeidsmarkt. Bepaald geen wassen neus dus .. die loyale klantenkring waar we zo trots op zijn!

De RDW is de organisatie die de registratie van gemotoriseerde voertuigen en rijbewijzen in Nederland verzorgt. Het is een zelfstandig bestuursorgaan van de Nederlandse overheid. De naam RDW is oorspronkelijk afgeleid van de benaming Rijksdienst voor het Wegverkeer.

Zij gingen u voor:
0
    0
    Your Cart
    Your cart is emptyReturn to Shop